Wat voor hout verkoopt Plankencentrale.nl?
Plankencentrale.nl verkoopt planken van verschillende houtsoorten en verschillende afmetingen. Alle planken zijn teruggedroogd tot een vochtpercentage van 10 tot 12%, aan vier zijden geschaafd en gehaakst. Om deze reden is ons hout geschikt voor binnengebruik zoals meubels en interieuren en bovendien klaar voor gebruik. Tevens verkopen wij lamellen, schaaldelen (“boomschorsplanken”) en tafelpoten. Zie het productoverzicht voor ons actuele assortiment. Alle prijzen zijn inclusief BTW.
Welke afmetingen verkoopt Plankencentrale.nl?
De meeste geschaafde planken zijn verkrijgbaar in standaardafmetingen zoals vermeld op de website. De breedte en lengte van de schaaldelen (boomschorsplanken) verschillen per schaaldeel. De diktes en breedten van het hout zoals vermeld in het productoverzicht kunnen enigszins variëren. Hout is een natuurproduct dat ‘werkt’ zodat de dikte of breedte soms een paar tienden millimeter kan verschillen.
Voor wie is Plankencentrale.nl bestemd?
Plankencentrale.nl is bestemd voor zowel bedrijven als particulieren.
Ik heb maar heel weinig hout nodig. Kan ik dan ook bij Plankencentrale.nl terecht?
Ja. Wij verkopen per plank en de minimale afname is één plank.
Waar kan ik de producten van Plankencentrale.nl kopen?
Naast een webshop beschikt Plankencentrale.nl over twee fysieke winkels: de hoofdvestiging in Renkum en een wederverkoper in Amsterdam. Hier heeft u de mogelijkheid om zelf uw planken uit te zoeken. U kunt hier betalen met PIN.
Heeft Plankencentrale.nl alle producten in de webshop op voorraad?
Alle producten die in de webshop staan zijn op voorraad in onze hoofdvestiging in Renkum. Er is een beperkt aanbod in Amsterdam.
Levert Plankencentrale.nl ook andere afmetingen dan in de webshop worden aangeboden?
Ja. We hebben meer op voorraad dan we in onze webshop aanbieden. Staan de door u gewenste afmetingen niet in de webshop, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Het handigste is om een email te sturen naar verkoop@plankencentrale.nl met daarin een opsomming van de afmetingen die u nodig heeft. Dan gaan wij voor u op zoek in onze voorraad en sturen we u binnen één werkdag een offerte.
Ik wil een grote hoeveelheid hout afnemen om te verzagen. Maar met de afmetingen die in de webshop staan zou ik onnodig duur uit zijn omdat ik dan veel resthout over zou houden. Kan Plankencentrale.nl mij een aanbod doen op maat?
Ja. Zoals hierboven vermeld hebben wij meer afmetingen op voorraad dan we in onze webshop aanbieden. Stuur ons een email met daarin de afmetingen die u uiteindelijk nodig heeft. Dan gaan wij in onze voorraad op zoek naar bruikbare afmetingen rekening houdend met een minimum aan resthout en sturen u vervolgens een offerte.
Ik wil een grote hoeveelheid hout afnemen van verschillende afmetingen. Hoe krijg ik een indicatie van de prijs?
Bij elk product staat een prijs per strekkende meter (m1) of vierkante meter (m2). Hiermee kunt u het totaalbedrag berekenen van de hoeveelheid die u nodig heeft. Neem gerust contact met ons op voor een offerte.
Hoe kan ik betalen?
In onze webshop kunt u op verschillende manieren betalen: met iDEAL, Bancontact, creditcard, PayPal, SOFORT Banking of achteraf met Afterpay. Wanneer u per email bestelt betaalt u op factuur. Deze factuur krijgt u per email toegezonden zodra u akkoord bent gegaan met onze offerte. In onze verkooppunten kunt u met PIN betalen.
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Ja. Wij leveren door heel Nederland voor een vast tarief van €35,00 per zending. Bij een bestelbedrag vanaf €500,00 is de levering gratis. Als u de bestelling wilt laten bezorgen kunt u de bestelling volgen via de track & trace code. Deze code ontvangt u een dag voor levering van de transporteur waar wij mee samenwerken, ACE Koeriers. De levertijd is gemiddeld drie tot vijf werkdagen.
Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?
Ja. Dit is mogelijk in onze hoofdvestiging in Renkum.
Levert Plankencentrale.nl ook in het buitenland?
Ja. De transportkosten zullen echter aanzienlijk hoger uitvallen wanneer u uw hout in het buitenland geleverd wilt hebben. In dit geval krijgt u vantevoren een offerte m.b.t. de levering.
Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
Ja, dat kan. Enkele minuten na het plaatsen van een webshopbestelling krijgt u van ons een bestelbevestiging per email. In de bijlage van deze email zit uw factuur in PDF.
Hoe werkt de klachtenprocedure?
Als u een klacht heeft over onze producten of onze service, neem dan contact met ons op via het contactformulier. U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen inhoudelijk binnen 14 dagen reageren. Bent u onverhoopt niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u die voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Bovenstaande klachtenprocedure geldt alleen voor consumenten en niet voor zakelijke klanten. Voor zakelijke klanten geldt dat zij hun klacht ter bemiddeling voor kunnen leggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Als u niet tevreden bent en uw bestelling wilt retourneren, neem dan eerst contact op met ons. Zie de pagina Retourneren voor het verdere verloop hiervan.
Wat voor garantie geldt er op de producten?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Hoe werkt het herroepingsrecht?
Kijk voor voor meer informatie op de pagina Herroepingsrecht.
Hoe wordt mijn privacy gegarandeerd?
Uw persoons- en bestelgegevens behandelen wij uiteraard strikt vertrouwelijk. Uw betaling verloopt via een beveiligde webomgeving van de ING Bank. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.